Melodifestivalen kl. 7.30

Jag och Emil var inne i stan igår med två av mina systrar, Kickan och Erica, och Max förstås. Gick runt och kikade lite. Men jag gillar inte stan. Förstår egentligen inte varför jag envisas om att åka in dit. Visst finns det affärer som jag gillar. Men avståndet är längre och jag hatar att trängas med alla galna shoppingsugna människor. Det var så mycket folk att jag gav upp mina shoppingplaner. Det är på både gott och ont. Jag "slapp" spendera mina få pengar jag har men ändå så behöver jag nya kläder. Kan inte minnas sist jag köpte kläder till mig eller när jag överhuvudtaget köpte något till mig själv.


Det blev en god mongoliskt lunchbuffé iaf. Gillar att få plocka min egen mat, jag vet vad det är jag äter och jag ser hur den tillagas.


Våra kvällsplaner för igår var att sitta och titta på melodifestivalen såklart. Men Jimmy kom hem efter åtta och vi bestämde oss för att spela in den för att först äta en sen middag och lägga Emil innan. Och viktigast av allt var då att undvika att någon/något avslöjade resultatet. Nu vaknar Emil vid sex om mornarna så både jag och Jimmy är hemskt trötta om kvällarna. Efter att jag väntat halvsovandes i soffan i 45 min förstod jag att båda killarna sov gott inne i sovrummet. Släkte ner och gick och la mig jag med. Det blev ingen melodifestival igår men imorse klockan 7.30 satt vi alla tre i soffan och tittade spänt på festivalen. Lika bra att titta på den tidigt innan resultatet avslöjas på annat håll.


Vinnarlåten var ingen jag direkt trodde skulle vinna. Och var roligt med den totala vändningen på poängtavlan när tittarna sa sitt. Haha... såg ni Måns min?!



Dagen blir så mycket längre när man går upp redan klockan sex. Det är visserligen bra nu när vi har så mycket att fixa hemma. Men vem skulle inte vilja sova ut en helg.


Jimmy hittade kameraladdaren idag. =)


Kommentarer
Postat av: Ia

...Janne o jag somnade också i soffan, när folkets röster skulle presenteras då sussade vi gott, vaknaden 22 o 45 o undrade varför Janne bytt kanal...ha ha, bra låt vann men jag hejade på fru Ugglas

2009-03-15 @ 19:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0