Tjugondedag jul

Förutom det vanliga, lek, lunch, vila och mellis så har vi även haft julgransplundring idag. Tjugondedag jul/knut och julen dansas ut. Emil var inte alls förtjust i det. Fast han sov mindre än han brukar så det var nog därför han var på dåligt humör. Sen fick barnen varsin "godis" påse innehållande en ask russin, en clementin och en Pixi bok. Perfekt godispåse!


Imorgon ni, då jobbar jag långdag. Börjar vid halv åtta och jobbar till halv fem. Hur ska jag orka det som haft det så lugnt och bara jobbat 6 timmar per dag. Men kommer avsluta kvällen med god italiensk mat och tjejsnack. Ska ut och äta med Madde, Kickan och Max på restaurang LaCascata.


Sen jag och Emil kom hem så har jag stått vid spisen och lagat två rätter. Lunch och middag. Till lunch imorgon får barnen risotto och nu till middag åt vi tomat och dillpasta. Riktigt gott. Det har blivit en favorit här hemma.
Det är mindre kul att spendera all ledigtid vid spisen. Men antingen då eller tidigt på mornarna. Föredrar hellre att mysa med familjen på morgonen.




Emil älskar mat. Tur det. =)


Kommentarer
Postat av: Kickan

LaCascata ...hur minns du va den hette? kika du på menyn :)

2009-01-14 @ 00:02:18
URL: http://dendarkickan.blogg.se/
Postat av: Ia

Jimmy slutade äta nästan allt när han fyllde 2.....

2009-01-14 @ 08:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0