Tjejer hjälp mig!

Min första arbetsdag efter en lång ledighet är över. Det var helt ok och riktigt kul att träffa alla igen. Ja nu är det ju inte alls länge sen vi sågs. Men idag sågs vi som arbetskamrater.


Emil skötte sig bra idag. Han lekte, åt lunch och mellis tillsammans med de andra barnen. Och vilade i sin vagn medans barnen sprang runt och lekte. Det är lätt att det blir lek på hög ljudnivå när alla ses. Men han sov så gott ändå.


Dagen slutade redan vid 15 och vi gick upp till Vällingby och mötte Kickan och Max. Tänkte passa på att besöka mödravårdscentralen för att få preventivmedel utskrivet. Jag blir så less på mina minipiller jag äter nu. De funkade alldeles utmärkt under tiden jag ammade. Mådde toppen och mensen uteblev helt. Och nu är det helt tvärtom. Men att hitta rätt skydd som passar mig och mina krav är inte lätt. Jag vill INTE äta östrogener eller proppa i mig hormoner. Efter allt man hört vad östrogen kan orsaka. Nej tack! Varför äta något som kan ge mig blodpropp och cancer? Ja jag vet att det är en mycket liten risk men orden blodpropp och cancer skrämmer mig. Så vad ska jag välja för alternativ.
Tjejer! Om ni läser detta, tipsa och berätta gärna vad ni äter/använder för att skydda er?!



Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Kickan

Ingenting! därav Max :P nä men jag e inte rätt person att tipsa dej om det...tror du måste ha ett litet "möte" på mvc..å rådfråga en barnmorska...

hoppas du hittar ett piller som passar..lr varför inte spiral??

2009-01-07 @ 20:24:50
URL: http://dendarkickan.blogg.se/
Postat av: Ia

Spiral kanske, eller finns den inte kvar längre? På min tid var den het, hälsar Emils farmor

2009-01-07 @ 21:02:57
Postat av: Ella

kopparspiral passar vissa å andra inte. till mig har d sagt att den ger dig mer smärta och du får riklig blödning. och det vill jag inte ha! så den törs jag inte testa.

2009-01-07 @ 21:09:37
Postat av: Kickan

sprutan?

2009-01-08 @ 20:30:23
URL: http://dendarkickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0