Tandläkaren!

Ska till tandläkaren snart. Bet av en bit tand, eller om det är en gammal fyllning som lossnat, förra veckan. Det gör inte ont men det samlas ju en massa matrester i hålet. Ofräscht! Fasar för hur dyrt det kommer att bli. Varför ska tandvården kosta så mycket? Förstår att många struntar i att gå till tandläkaren.


Jag har något som kallas abonnemangskort hos folktandvården. Jag betalar en förbestämd summa och får sedan gå till tandläkaren utan att betala något extra. Undersökning och eventuell lagning skall då inte kosta mig något. Gällande akutbesök så vet jag inte om abonnemanget täcker den summan. Det återstår att se.



Polarn o Pyret har rea så jag tänkte kika in där innan jag går och hämtar mitt dagbarn på lekis. Om jag "slipper" betala tandläkaren så är det mycket möjligt att Emil får något plagg av sin mamma.



Ha en bra dag!



Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Ia

....blev det peng till amalganfyllning eller en ny liten tröja till Skrutten

2009-01-08 @ 19:09:31
Postat av: Kickan

hur fixar man ett sånt egentligen? blev emil glad för kläderna? kramar

2009-01-08 @ 23:11:45
URL: http://dendarkickan.blogg.se/
Postat av: M

Håller me dig. Snordyrt att gå till tandis. Hoppas du klarar dig me en rimlig summa. Kram

2009-01-09 @ 09:55:12
Postat av: Kickan

oj ett mystiskt M ... ;)

2009-01-09 @ 10:22:10
URL: http://dendarkickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0