Mjölkfritt

Min lille herre är så knepig. Nätterna är helt katastrofala. Emil vaknar en gång i timmen och gråter. Varför det vet vi inte. Han ligger och vrider och vänder på sig. Svårt att somna om. På dagarna är han mest gnällig och trött. Önskar ibland att han kan prata och förklara för oss vad det är som stör han. Känner mig så hjälplös. Jag väcks en gång i timmen, ger Emil nappen och snutten och ibland behöver han även tröstas. Jag är så trött och har knappt någon ork. Vi vill ha ett slut på det här.
Börjat fundera på om det är så att han kan ha ont i magen. Hans mage har sedan en månad tillbaka varit mycket gasig och bajset är lösare. Haft kontakt flertal gånger med bvc och det har tyckt att det låter som nattskäck. Det håller på en period och går över säger de. Men hell no! I tre månader har det sett ut så här.


Var uppe på bvc idag och träffade Emils barnmorska och hon vill att vi slutar ge Emil mjölkprodukter under några veckor för att se om lille herrns mage blir bättre. Jag tror inte att det är det som stör han. Men vi kommer att utesluta all mjölk under två veckor och se om det sker någon förändring.
Mjölkfri mat är ingen konst att tillaga. Det finns många bra mjölkfria produkter. Men vällingen är det värre med. I princip så innehåller all välling mjölk. Men barnmorskan tipsade om en välling som köps från apoteket och kostar massor (180 kr per burk/förpackning) och har en smak som många barn har svårt för. Den köper vi givetvis inte. Vem köper något som är så dyrt och som barnet ändå kommer att vägra dricka?
Googlade på mjölkfri välling och fann märket EnaGo som gör välling och gröt utan mjölk och som säljs i livsmedelsbutikerna. Kanon, den ska vi iväg och köpa!


Jag hoppas verkligen inte att det är så att Emil är allergisk eller intolerant mot mjölk. Är det så att han är det så får vi visserligen ett svar på hans beteende. Men ack så tufft det kommer att bli!




Min lilla älskling. Är det magen som bråkar med dig?


Kommentarer
Postat av: kickan

hoppas inte det e så...=(



haha de där e inte emil...det e du :P

2009-01-05 @ 20:37:11
URL: http://dendarkickan.blogg.se/
Postat av: feken

tja gumman kul att du skaffa blogg ! vi har samma problem på nätterna å d e bara mamma som duger då , kan funka me mig ända tills fia rör på sig å då e d kört för henne ! kram kram

2009-01-06 @ 11:26:22
URL: http://stackeryds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0