Hur gick det sen?

I torsdags på väg till tandläkaren gick jag förbi två väktare som stod och höll fast en berusad man. Om det var alkohol han druckit eller om det var knark som mannen hade missbrukat det vet jag inte. Men jag såg hur okontaktbar han var. Väktarna pratade med honom och han stod upp med deras hjälp och log och yrade något. Stackars krake!
Uppe hos tandläkaren låg jag i stolen och hade utsikt mot Polarn o Pyret och Apoteket, då ser jag en polisbil komma åkandes. Förstår då att de är där för att hämta upp mannen.


När jag är klar och går ut så ser jag polisen, väktarna och då är även ambulansen där för att hjälpa mannen. Ambulanspersonalen ger han syrgas och jag ser (utan att titta för mycket) att mannen inte är vid medvetande och hör även när de frågar väktarna om mannen var kontaktbar tidigare.


Samtidigt som jag är jättenyfiken så vill jag inte titta för mycket.


När jag sedan är inne på Polarn o Pyret så hör jag ambulansen åka iväg med blåljus. Det var bråttom!


Obehagligt för väktarna, att ena stunden stå där och prata med mannen och andra stunden är han mer eller mindre död. Jag hoppas det gick att rädda hans liv. Men och andra sidan så vet jag inte vad han har för liv. Kanske är uteliggare och pundare och kanske inte alls vill leva.


Knark är bajs!


Kommentarer
Postat av: Sooz

men guud va hemskt :O



knark e verkligen bajs!

2009-01-11 @ 00:31:49
URL: http://raggarsooz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0