Sjukdomarna sprids

Nu är Emil på bättringsvägar. Men dock så vägrar han att äta. Han säger "nej" och spottar ut maten och kastar ner allt på golvet. Unge! Men han äter väl när hungern kommer tillbaka.

Vi fick middagsgäster igår. Mamma, Bertil och Erica kom förbi med presenter till Emil och hjärtformad choklad till mig och Jimmy. Bertil och Jimmy fixade våra elkontakter medans mamma och jag drack lite vin. Tiden gick och sen stannade de kvar på middag.


Jag är förkyld och allmänt trött. Sen har jag så ont i ögat. Har nån "plupp" på ögat som skaver mot ögonlocket när jag blinkar. Det känns som om jag har grus i ögat. Är det någon som vet vad det kan vara? Tänk om det är farligt och måste opereras bort. Ögonoperationer har jag stor respekt för. Ett slarvfel av läkaren och man förlorar synen.



Kommentarer
Postat av: Ia

låter som om du fått en vagel, den brukar läka ut av sig själv, men det kan ta några veckor...Kram

2009-02-15 @ 19:11:18
Postat av: Ella

Men den här "pluppen" sitter liksom på ögat/ögonvitan! Gör svin ont när jag blinkar. det känns precis som när man får en ögonfrans i ögat. När jag haft vagel så har den suttit på ögonlocket.

2009-02-15 @ 20:53:26
Postat av: Ia

....då tycker jag du ska gå till doktorn direkt, kan blir ärr på hornhinnan, nedsatt syn....Kram

2009-02-16 @ 09:57:59
Postat av: Kickan

hade inte mamma nåt sånt eller har jag blandat ihop personer som vanligt.. men gå t en läkare..

2009-02-16 @ 17:44:21
URL: http://dendarkickan.blogg.se/
Postat av: Madde

Godmorgon! Ajdå det lät inge trevligt. Gå till läkaren så slipper du fundera på vad det kan vara. Inget roligt att vara orolig. Hoppas pluppen snart försvinner. Kram

2009-02-17 @ 07:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0