Gbg

I helgen packade jag bilen med älsklingen, barnet, syster och hennes kille och drog ner till Göteborg. Jag har alltid velat åka till Liseberg på vintern och besöka julmarknaden. 
Vi hade det jättemysigt, saknade dock snön. Snön skapar julstämning tycker jag och det blir så mycket ljusare när marken är vit. Men julmusik, julbelysning, glögg, lussekatter osv. gjorde att jag fick mig en härlig julstämning trots allt. 

Bilresa med Emil gick över förväntat. Packade en väska med leksaker, kritor och ritblock, pussel och annat skoj. Jimmy hade fixat så Emil skulle få se på film om han skulle bli allt för otålig. Men lillkillen skötte sig exemplariskt. Han sov en stund, tittade ut på alla bilar och pratade och sjöng med mig och Emelie. Min duktiga kille. Hela 6 timmar satt han på en och samma plats (ett matstopp hade vi förstås).
Vi bodde bra och åt gott. Gick runt på avenyn innan vi åkte hem igen.

Mysigt avbrott såhär i vardagen.

"Titta mamma, tunnelbanan!"
"Nej älskling, det där är spårvagnar."
"Nej mamma, en tunnelbana!"


(Ska kolla med syster om hon fick några bra bilder från resa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0